EN

ČOSDAT

Česká organizace scénografů, divadelních architektů a techniků

Špindlerová, Tereza

*1992, architektka, scénografka
 
Tereza Špindlerová absolvovala bakalářské studium architektury na Bauhaus-Universität ve Výmaru a na Escola Tëcnica Superior ďArquitectura del Vallôs v Barceloně. Magisterským studiem se specializací na  konceptuální navrhování poté pokračovala na Univerzitě ve Stuttgartu u profesorů de Bruyna a Allmanna, které absolvovala diplomovou prací Divadlo krutost. Její konceptuální návrh „Dvojdům pro  vanilkovou zmrzlinu a horké maliny“ byl oceněn první cenou v soutěži Next Landrnark v Miláně. V letech 2014 — 2016 pracovala jako studentská asistentka u profesorky Astrid Ley a v současnosti absolvuje architektonickou stáž v Office for Metropolitan Architecture  v Rotterdamu.

 

 

“Čím je pro Vás současná scénografie?”

„Zajímá mé limit mezi neskutečností scénografie a skutečností prostoru. Netrvám na architektuře ani scénografii jako profesi, ale jako discipliné. Vycházím tedy z toho CO v  minulosti a až do dnes platilo jako architektura a jednám na hraně toho, co bývá touto  disciplínou míněno. Pozoruji historický diskurz a média a nacházim formy, bez kterých  koncepty nemohou existovat. V současné mediální době, kdy je veškerá moc sdělení přenechána ploché fotografii, si velmi cením svobody a hloubky, kterou tato forma tvorby prostoru nabízí.

 

 

„Jaké umělecké dílo/ počin Vás v posledních měsících nejvíce zaujalo?“

„Zejména ve světle současných událostí bych ráda zmínila divadelní hru s názvem El Rei Borni (Jednooký král) od Marca Crehueta, která byla uvedena v Barts v Barceloně a posléze zfilmována. Ačkoli se celé toto klaustrofobické drama odehrává jen v jednom barcelonském bytě, je do něj vepsán nejen stav celé dnešní vyhraněné společnosti v době po ekonomické krizi, ale i role zásadní velká obecná témata. Tento příběh je pro mě ztělesněním absurdity, nepochopitelnosti a polarity současnosti.“