EN

ČOSDAT

Česká organizace scénografů, divadelních architektů a techniků

Matýsek, Jan

* 1994, student scénografie

 

Jan Matýsek studuje magisterské studium na JAMU v Brně, v ateliéru scénografie doc. Jany Prekové a od roku 2016 je také studentem Fakulty výtvarných umění VUT v Brně (ateliér kresby a grafiky doc. Svatopluka Mikyty). Během svých studií se zúčastnil několika mezinárodních workshopů a symposií (např. Sensorium 2017 – nová media, Bratislava;  36Q° – světelný workshop, Praha). Autorsky se podílel na přípravě několika scénografických řešení pro divadelní inscenace: Elektra (Divadelní studio Marta, režie Michal Zetel, 2017), Síla zvyku (HaDivadlo, režie Jan Horák a Michal Pěchouček, 2017), Mrtvý pes v čistírně: Silní (Divadelní studio Marta, režie Juraj Marušic, 2016). Dílo Jana Matýska bylo k vidění i na výstavě nazvané Cestyvěz v Galerii Cyril v Prostějově (2016) a nalézt jej můžeme také v ilustracích básnické sbírky Spin Niny Menkynové.

Více zde: http://jan-matysek.tumblr.com
 
 

„Jaké umělecké dílo/ počin Vás v posledních měsících nejvíce zaujalo?“

„Nechávám se unášet meditativní syntetikou Agnieszky Polské. Zahřál mě taky Faust od Anne Imhof, Liminals od Jeremyho Showa (na motivy Anny Halprin), práce Saši Pirogové nebo Bodies in urban spaces od Williho Dornera. Obdivuji jejich práci s lidským tělem, přístup k obrazovosti a citlivé propojení výtvarného umění s pohybem, choreografii v současný jazyk.“

 
 

„Čím je pro Vás současná scénografie?“

„Scénografie je obraz v obraze obrazu“.