EN

ČOSDAT

Česká organizace scénografů, divadelních architektů a techniků

Goldflamová Štětinová, Petra

* 1970, scénografka, kostýmní výtvarnice, loutkářka, ilustrátorka

 

Petra Goldflamová Štětinová absolvovala obor scénografie na Katedře alternativního a loutkového divadla DAMU. S hrdostí se řadí k žákům profesorů Miroslava Meleny a Petra Matáska, kteří pro ni podle jejích vlastních slov „byli těmi nejzásadnějšími učiteli“.  „A doufám, že na mě dohlíží… teď už oba shora, aspoň občas… Díky!“

Ráda se inspiruje mraky, jejich tvary, oblohou, proměnlivostí a barevností – což jsou stejné kvality, jež lze pozorovat v její dlouholeté scénografické tvorbě. Ať již spolupracovala s Vladimírem Morávkem (Othello, Casio a Desdemona – Klicperovo divadlo Hradec Králové), Akramem Staňkem (Prospaný život – ND Kolowrat), Sergejem P. Fedotovem (Revizor – Dejvické divadlo), Jürgenem Esserem (Der Fleck – G-H-T Zittau), nebo Jiřím Menzelem (Falstaff- Státní divadlo Košice), vždy dokáže skloubit vlastní uměleckou tvořivost s představami režiséra a s jeho požadavky. Po absolvování Melenova a Matáskova ateliéru nastoupila do Divadla v Dlouhé, kde dlouhodobě spolupracovala s Janem Bornou. Nejdéle a nejvíce ovšem tvoří s Arnoštem Goldflamem.

 

„Jaké umělecké dílo/ počin Vás v posledních měsících nejvíce zaujalo?“

„Poslední dobou mě fascinují mraky (a obloha vůbec).  Jejich tvary, barevnost a proměnlivost světelná. Jsou mojí největší inspirací.  Z divadla posledních dvou tří let: zatím nepřekonaný zážitek z Dejvic, Ucpaný systém.“

Čím je pro Vás současná scénografie?

„… zmatením jazyků.“