EN

ČOSDAT

Česká organizace scénografů, divadelních architektů a techniků

Bartoš, Erik

Animátor, VJ, multimediální umělec

Věnuje se 2D/3D animaci a multimediálnímu umění, v současnosti působí v Čechách a na Slovensku. Vystudoval odbor Digitální média na Akademii umění v Banské Bystrici v ateliéru Michala Murína. Zpočátku se věnoval zvukovým a interaktivním instalacím a generativním vizualizacím, které vytvářel vlastním softwarem. Jeho tématem bylo hledání a propojování fyzické
přítomnosti a virtuálního života. K animaci a videomappingu pronikl přes fúzi programování a filmové post-produkce, kterou se začal zabývat po studiu na ESAD v Portugalsku.
Formu tvorby našel v práci s real-time programovacím jazykem, kde tvoří generativní animace a funguje jako občasný člen pražského seskupení Kolektiv. V současnosti pracuje na pomezí 2D/3D animované grafiky a digitálni scenografie ako freelancer, spolupracuje na uměleckých projektech s různými režiséry, divadelními  soubory či festivaly na Slovensku a v Čechách (mimo jiné: Javier Torres, Sláva Daubnerová, Jiří Heřman, Peter Oravec, Farma v jeskyni, Divadlo Pôtoň, Studio Lunchmeat, Divadelná Nitra).

Jaké umělecké dílo/ počin Vás v posledních měsících nejvíce zaujalo?

„Moc sa mi páčia vandalské škaredé grafity citlivo umiestnene do verejneho priestoru. V súčastnosti značka GR ma ubezpečuje, že mesto ešte stále môže žiť ako slobodný organizmus bez dopredu nalinkovanej formy. Krištof Kintera – výstava, ktorá ma tento rok docela oslovila. A zo scenografie Štepanková & Kladošová pre Czech Grand Design 17 / scénografie a kostýmy.”