EN

ČOSDAT

Česká organizace scénografů, divadelních architektů a techniků

Chrtková, Anna

* 1994, studentka scénografie (JAMU)
 
Anna Chrtková vystudovala Střední školu uměleckoprůmyslovou v Ústí nad Orlicí (zaměření na design oděvů) a nyní pokračuje studiem scénografie v ateliéru Jany Prekové na Janáčkově akademie múzických umění v Brně. Roku 2017 se zúčastnila projektu Civica Scuola di Teatro v Miláně a absolvovala stáž v brněnském HaDivadle (výtvarná asistence u inscenace Macocha, rež. Kamila Polívková). Roku 2016 obhájila bakalářskou práci na téma Divadlo jako nástroj manipulace, o rok dříve se s celým ateliérem zúčastnila studentské sekce Pražského quadriennale a výtvarně se podílela na festivalu Setkání/Encounter. V roce 2014 absolvovala týdenní site-specific projekt Zabydlování (Deepcamp 0.3) a realizovala výstavní prostor pro festival Setkání/Encounter v Galerii Vaňkovka. Z divadelních realizací můžeme zmínit: Testosteron (2017, Městské divadlo v Mostě), Alenka v říši znaků (2016, Buranteatr, Brno) a Jak je důležité býti (s) Filipem (Indigo Company v Divadle Pod Palmovkou, Praha).
 

 

„Jaké umělecké dílo/ počin Vás v posledních měsících nejvíce zaujalo?“

„Za poslední dobu největším objevem pro mě byly eseje od německého režiséra a hudebního skladatele Heinera Goebbelse, v nichž se zabývá  “estetikou nepřítomnosti” na divadle. Když bych měla přejít přímo k zážitku, tak musím uvést inscenaci Ischvara od čínského umělce Tianzhua Chena připravenou speciálně pro festival Wiener Festvochen, a potom taky jeden malý koncert v brněnské galerii Tvar na kterém vystupoval izraelský umělec, který si říká Señor Sendwich.“

 
 

Čím je pro mě současná scénografie?

„Vizuální dramaturgií spíše než prostoru. Cestou, jak promlouvat k divákovi skrze obraz, dojem či atmosféru, spíše než podporou konstrukce dramatu. Subjektivní konstrukcí spíše než podporou narativu.“