EN

ČOSDAT

Česká organizace scénografů, divadelních architektů a techniků

Štefunková Rusínová, Zuzana

Zuzana Štefunková Rusínová

* 1970, scénografka, kostýmní výtvarnice, grafička

Jaké umělecké dílo/ počin Vás v posledních měsících nejvíce zaujalo?

Naposledy mně zaujala baletní choreografie ,,Four elements “ v NDB.

 

Zuzana Štefunková Rusínová studovala na Střední uměleckoprůmyslové škole Uherské Hradiště, obor užitá malba. V roce 1991 absolvovala studijní pobyt na institutu Filmhuset ve švédském Stockholmu a následně vystudovala obor scénografie na Katedře alternativního a loutkového divadla Divadelní fakulty Akademie múzických umění v Praze.

Mezi její časté režijní spolupracovníky patří kromě J. A. Pitínského, se kterým vytvořila na 20 inscenací, například David Drábek, Hana Burešová, Anna Petrželková, či Jan Pokorný. Na slovenských a českých jevištích se tak výtvarně podílela na více než stovce inscenací: Jób (HaDivadlo 1996, režie J. A. Pitínský), Dido a Aeneas (Divadlo J. K. Tyla v Plzni 1998, režie J. A. Pitínský), Pavel I. (Městské divadlo V Brně 2007, režie Hana Burešová) a další. Mezi její realizace pro operu patří například inscenace Smrt antikrista (Divadlo Olomouc 2016, režie J.A. Pitínský), nebo Láska na dálku (Národní divadlo Brno, 2017 režie Jiří Heřman), která byla oceněné jako nejlepší operní inscenace.

V roce 1995 byla za svou scénografickou práci na inscenaci Sestra úzkost (Dejvické divadlo, režie J. A. Pitínský) nominována na cenu Alfréda Radoka a v roce 2005 získala cenu Dosky za nejlepší divadelní kostým (Ignorant a šialenec, Slovenské národné divadlo, režie: J. A. Pitínský).

Více: http://www.rusinovazuzana.cz/

„Čím je pro Vás současná scénografie?“

Současná scénografie je pro mně místem setkávání lidí a jejich názorů. Pohledů na svět, ale i místo nutných kompromisů. Kostýmní tvorba se pohybuje mezi možností svobodného vyjádření prostřednictvím výtvarného jazyka a službou herci.

__________________________________________________________

Zuzana Štefunková Rusínová se představuje svou textilně-grafickou prací. Jedná se o zástěry s potiskem grafického motivu mouchy, která vznikla jako ilustrace k básni Štěpána Rusína ,,Sežer mámu sežer tátu“.